Dements de tot

La Marató dels Dements d’Eslida és la reina amb un perfil espectacular per la Serra d’Espadà

Qui fora cames, pulmons, músculs i ment, però qui fora ulls per veure i assimilar tota la barbaritat visual que aporta una carrera com la Marató dels Dements. La Serra d’Espadà en essència, la lluita de la natura per ser bella i magnífica, les sendes, les zones pisteres, els pics, les escarpades pujades i les baixades tècniques. Per favor.

Dia 18, dissabte, des de les 07.30h, la vida esportiva de la muntanya serà al terme d’Eslida i d’Ain. Serra d’Espadà, aquella meravella natural més enllà de la Calderona, al costat de València, al costat de Castelló, al costat de la mar, al costat d’Aragó. La vida eterna allà. Tota. I gràcies als grans dements organitzadors: CMP Mur i Castell i AE Fonts d’Eslida.

Sense Límits Aventura al teu WhatsApp

Perfil de la marató

Oh. Ooooh. Oooooooh! Però quin espectacle és aquest. Que ho mirem i no podem fer res més que imaginar l’entorn. La Serra d’Espadà màgica que ens oferirà, al llarg dels 42,5km amb 3808m de desnivell +/- de la marató, un espectacle immillorable.

Eixida des d’Eslida, puja i baixa per anar escalfant i superant els dos quilòmetres, pujada a La Costera (713m), la primera del dia. Descens i a menjar i beure per fer la segona ascensió, al Tarraguán (790m), i des d’allà, baixada, planejar un moment, i novament frenètic descens fins els 400m.

De 400m a 900m

Però, eh, que no. Que ara vindrà la primera gran ascensió. Seran pràcticament 3km fins els 923m del Puntal de l’Ajub. Tensió pura. Una vegada coronat, puja-baixa en descens –aquest concepte…- per coronar després un nou ‘piquet’, La Batalla (931m).

Dements: el valor de las montañas

Descens fins el km 20

En aquest punt estarem arribant a la meitat de carrera en completar el descens. I ja se sap, que en muntanya, si baixa, s’ha de pujar: ascensió a La Finestra. Novament, vora 500m de desnivell en menys de 3km.

Dels 1.000m de La Finestra arribarà la carrera als 1.049 del Pic d’Espadà, per baixar (i tornar a pujar) al Cerro Gordo, i després encadenar la Collada de l’Ereta, El Carrascal, Penya Blanca i el Puntal de l’Ajub (km 40), per baixar des d’allà directíssim, però directíssims, a la meta d’Eslida.

Rememorant 2016

L’any passat el podi masculí de la marató el van formar Sebas Sánchez (Maratón Crevillente) amb les seues 5:18:54, David Prades (Maestrazgo-Trangoworld) i Victor Bernad (Team Sport HG). En dones, la vencedora va ser Eva Bernat (CxM Valencia) amb 6:27:01, seguida d’Ester Sofia (Desnivel Positivo) i Encarna Fernández (Club-Cor).

Sebas també guanya a Dements

I les dues Mitges

Però la cita Dement és més que la marató, que si ja per sí mateixa té ànima, la completa amb les dues mitges programades. Una, la d’Eslida, amb 22km i 1.900m de desnivell, i altra no menys bonica, la d’Ain: 23km i 2.000 metres de desnivell.

VOLUNTARIS

Els voluntaris. Aquella força humana vital. Aquelles persones que es deixen la pell, dormint poc, treballant molt, amb el benefici de veure que el seu esforç val la pena, que una carrera es prepara bé, arrenca bé, transcorreix bé, i acaba millor.

Són el premi de qualsevol esdeveniment esportiu i, si és per muntanya, encara més. Amb el fred, amb la pluja, amb el ‘solano’, amb les condicions que siguen. Per això Ismael Segarra, des de l’organització dels Dements, els feia aquest homenatge l’any passat en SLA:

Dements, la fuerza del voluntariado

Autor: Rafa Mora

Compartir aquesta notícia a
468 ad

Trackbacks/Pingbacks

1. La maratón es la de Dements | Sense Límits Aventura - […] Dements de tot […]

Enviar un comentari

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Uso de cookies

Esta web utilitza cookies perquè fa que tingues una millor experiència de navegació. En continuar navegant entenem que dones el teu consentiment per acceptar la política de cookies, Punxa l'enllaç per a més informació. Agraïts! ;) " plugin cookies